Wycieczka do Ojcowa

16 października 2019r. klasy VI, VII i VIII wraz z wychowawcami wybrały się na wycieczkę do Ojcowskiego Parku Narodowego. Przez cały czas towarzyszyła nam piękna słoneczna jesienna pogoda oraz przewodnik. Zwiedzanie zaczęliśmy od najsłynniejszej jaskini w OPN -Groty Łokietka. Następnie przeszliśmy szlakiem przez Wąskie Skałki do Bramy Krakowskiej, nazwanej przez naszego przewodnika „Bramą Narnii.” Po drodze poznaliśmy genezę powstania skał wapiennych, z których zbudowana jest Wyżyna Krakowsko – Częstochowska oraz procesy, które nadały tym skałom wyjątkowe kształty. Próbowaliśmy też wody ze „Źródełka Miłości”. Następnie w promieniach słońca, podziwiając jesienny krajobraz, spacerowaliśmy Doliną Prądnika do Ojcowa. Tam po chwili przerwy pojechaliśmy autokarem do Pieskowej Skały. Obowiązkowym punktem wycieczki była Maczuga Herkulesa. W końcu dotarliśmy na dziedziniec zamku w Pieskowej Skale, gdzie poznaliśmy jego burzliwą historię. Niektóre legendy były tak straszne, że mroziły krew w żyłach. Zmęczeni, ale zadowoleni wróciliśmy do domu.